2012年6月16日

翻譯練習:Fun Fearless Males 2011: Jeremy Renner


Fun Fearless Males 2011: Jeremy Renner


之前的東西,存過來給自己備檔。再回顧有種覺得當時文字生澀的感覺(喂)
小圓餅乾。恩XD



原文地址

短短的幾個簡單問答,之後好像是接著訪談影片的。
找不到「更長」的全文,但是短短的也滿可愛的。
可以的話自己看英文應該會比較準:)

-----------------
Fun Fearless Males 2011: Jeremy Renner
↑標題,簡單的雜誌訪談吧?
2011年度有趣的無畏的男人之,Jeremy Reener
(*不要這樣直譯…

A year after receiving an Oscar nom for his role as a reckless bomb defuser in The Hurt Locker, 40-year-old hottie Jeremy Renner is gearing up to go head-to-head with Tom Cruise in Mission: Impossible—Ghost Protocol and is still getting major props for playing a spot-on career criminal in The Town. When he's not train- ing to become an archery pro for his role as the talented archer Hawkeye in 2012's comic book– inspired action flick The Avengers (with fellow FFM Chris Hems- worth), he's building houses and eating raw cookie dough.

在因The Hurt Locker中狂野的炸彈上士獲奧斯卡提名的一年後,四十歲的帥哥Jeremy Renner正準備和Tom Curise並肩合作拍攝Mi4,並且因在The Town的表現受到主流媒體的關注。而為了在Avengers裡演鷹眼,他正在接受弓術訓練,休息時間他做的事,是蓋房子和吃小圓餅乾(raw cookie dough)。

*小圓餅乾這名稱我自己取的,圖片貼在下面↓
【我流翻譯】Fun Fearless Males 2011: Jeremy Renner - 江米小棗 - 筆記本黑色的那一頁
 
還有官網…這東西感覺,吃了,會胖死。 
*譯得有點隨便腦袋有點打結。

Cosmo: What's one of the craziest things you've learned to do for a role?
Jeremy Renner: How to kill someone in two seconds for Mission: Impossible. Not that I'd ever want to do that....

Cosmo雜誌:為了演出角色,你學到最瘋狂的一件事是?
Jeremy Renner:在MI裡頭學會如何在兩秒內殺死一個人。我從來沒說我想學那個……

*可是我想看你在兩秒內殺死一個人的樣子()

Do you have any vices?
I have a bad sweet tooth. I'm pretty good when I have to eat well for work, but otherwise, I could eat a whole roll of raw cookie dough.

你有什麼壞習慣嗎?

我很愛吃甜食。當我要為工作保持身材的時候我可以克制得很好,但其他時間,我可以把整包小圓餅乾都吃完。


What's a dating deal breaker for you?
I once dated a girl who had really ugly luggage. It sounds strange, but it looked like some- one vomited on a suitcase. I couldn't go on a trip with her.

約會中的雷點?
我曾經有個女友,有個很醜的旅行皮箱。我知道這樣描述很詭異,但它真的看起來像是有人吐在那個皮箱上。我沒辦法和那樣的女孩一起去旅行。
  
*自行翻譯:如果不能跟我一起去玩的女孩,我不要。XD

How do you spend your time when you're not working?
I build homes. My brother and I will buy a house that's falling down and reconfigure the whole thing. We take care of everything from the shingles on the roof to the piping on the couch.

不工作的時候,你都在幹麻?

蓋房子。我和我兄弟會買下廢棄的老屋,再重新裝潢整修。從天花板的壁癌到沙發壞掉的骨架,大大小小全部翻修一遍。

Describe the most fearless thing you've done.
Racing cars in the Baja 500 in Mexico. It's a 500-mile off-road race where you roll your car all the time. It's so intense, you have to wear kidney belts so your insides don't get slapped around too much.

告訴我們你做過最大膽的一件事。

到墨西哥參加Baja 500英里越野賽車。那是越野車比賽,500英里內你開著車不斷的轉圈。非常刺激的比賽,你得繫上護腰以防內臟在太劇烈的撞擊中受傷。

*這男人玩的東西,果然…恩,果然就像他會玩的東西。

官網  有影片。極限運動的感覺還是越野賽?
↓開這種車喔!  維基  
【我流翻譯】Fun Fearless Males 2011: Jeremy Renner - 江米小棗 - 筆記本黑色的那一頁

沒有留言:

張貼留言